Súgó: Ügyfeleknek – ügyintézés


Az Ügyfeleknek menüponton keresztül a levéltárak ügyfélszolgálatához lehet adatszolgáltatásra, a levéltárban őrzött iratok hiteles másolatára vagy az iratok alapján kiállított igazolásra vonatkozó megkereséseket elektronikus úton benyújtani. Az ügyfélszolgálati eljárás a kutatói kérések teljesítéséhez képest jellemzően jóval hosszabb időt vehet igénybe, és az illetékekről szóló 1990. évi XCIII. törvényben leírtaknak megfelelően illetékköteles lehet.

Az Ügyintézés menüpontban az Elektronikus Levéltári Portál felületén online beküldött ügyfélszolgálati űrlapok tekinthetők meg.
 

A súgóoldal tartalma Kapcsolódó súgóoldalak

 


Ügyfeleknek menüpont
 

Az Ügyfeleknek menüpont elérhető az Elektronikus Levéltári Portál főoldaláról, illetve a jobb felső sarokban lenyitható hamburgermenün keresztül. Egymás mellett (mobiltelefonon egymás után) láthatóak a Budapest Főváros Levéltárához, illetve a Magyar Nemzeti Levéltárhoz beküldhető ügyfélszolgálati űrlapok. Az egyes űrlapok előtti PDF-ikonra kattintva letölthető az űrlap nyomtatható változata, amit kézzel lehet kitölteni, majd eredetiben (postai úton vagy személyesen) kell a megfelelő ügyfélszolgálathoz eljuttatni. (Amennyiben ilyen ikon nem látható, az adott adatlapnak nincs nyomtatható változata.) Az ONLINE ikonra kattintva a két levéltár esetében eltérő módon van lehetőség az űrlapok online kitöltésére és beküldésére.



Online megkeresések – Budapest Főváros Levéltára


Budapest Főváros Levéltára Ügyfélszolgálatával e-mailben is fel lehet venni a kapcsolatot, ez a lehetőség azonban csak általános tájékoztatásra, útmutatás kérésére alkalmas, adatigénylésre ilyen módon nincs lehetőség.

Budapest Főváros Levéltára esetében a tájékoztatási kérelmek online űrlapjainak kitöltése csak az Elektronikus Levéltári Portálon bejelentkezett felhasználók számára elérhető funkció. Az ONLINE feliratra kattintva nyílik meg a kitölthető űrlap, amelyet a Küldés nyomógomb megnyomásával lehet benyújtani. Ekkor a megadott adatokból egy PDF-fájl készül, amelyet a beküldő a későbbiekben az Irányítópult Ügyintézés menüpontjában tud megtekinteni. Az ügyintézéssel kapcsolatos további teendőkről a levéltár e-mailben küld tájékoztatást.

A KAÜ-hitelesítéssel bejelentkezett felhasználók esetében az adatlap beküldése önmagában elegendő az ügyintézés kezdeményezéséhez, egyéb esetben viszont szükség lehet a személyazonosság igazolására is. A tájékoztatási kérelem teljesítéséhez a 1995. évi LXVI. tv. 27. §-a alapján szükséges eljuttatni a levéltárhoz annak igazolását, hogy a kért egyedi adat a kérelmező jogainak vagy érdekeinek érvényesítéséhez, illetve jogszabályon vagy hatósági határozaton alapuló kötelezettsége teljesítéséhez szükséges; továbbá egy nyilatkozatot arról, hogy a megismert egyedi adatokat a kérelmező kizárólag a kérelemben meghatározott célból használja fel.



Online megkeresések – Magyar Nemzeti Levéltár


A Magyar Nemzeti Levéltár esetében az ONLINE felirat a SZÜF (Személyre Szabott Ügyintézési Felület) portálra navigálja a felhasználót, ahol ügyfélkapus azonosítás után tudja a megfelelő űrlapon benyújtani a megkeresését. A folyamat innentől kezdve az Elektronikus Levéltári Portáltól függetlenül zajlik, a beadott megkeresés állapotáról az ügyfél e-mailben kap tájékoztatást.



Ügyintézés menüpont: leadott megkeresések megtekintése


Az Elektronikus Levéltári Portálon csak a közvetlenül ezen a felületen beküldött űrlapok tekinthetőek meg. A SZÜF-ön keresztül benyújtott megkereséseket a SZÜF portálon lehet menedzselni.

A portálon korábban beküldött ügyfélszolgálati űrlapok áttekintésére szolgáló Ügyintézés menüpont elérhető bejelentkezés után a jobb felső sarokban lenyitható hamburgermenün keresztül, az Irányítópulton belül az utolsó, Ügyintézés fülön; illetve az Ügyfeleknek szóló aloldal alján látható Leadott ügyfélszolgálati megkeresések megtekintése funkciógombra kattintva.

Az Ügyintézés menüpontban a leadott megkeresések listája fordított időrendben tekinthető át, legfelül a legutoljára benyújtott megkereséssel. A táblázatban látható a megkeresés tárgya és a benyújtás dátuma, a harmadik oszlopban pedig a kitöltött űrlap PDF-formátumú megtekintésére, illetve letöltésére szolgáló ikon.

Amennyiben a felhasználó még nem küldött be ügyfélszolgálati megkeresést az Elektronikus Levéltári Portál felületén, az Ügyintézés menüpontban a „Még nincsenek leadott ügyfélszolgálati megkeresései." tájékoztatás olvasható.